resepi kuih keria lembut

Kuih yang mengimbau nolstagia bersama ibu tersayang. Kemudian saya akan menyalin dan mengolah resepi untuk rujukan masa depan.


Kuih Keria Merupakan Salah Satu Kuih Yang Enak Dimakan Selain Rasanya Juga Manis Keria Seperti Donat Namun Berlainan Bahan Dan Cara Membuatnya Sela Resep Kue

Aku anak ke 4 dari 6 owang adik beradikkat umah MIL lak abang n kakak ipar aku dah ada yg smpi ke kampung.

. Kamis 13 Mei 2010. Resepi ni memang faveret aku. Ini dah kira Sambal ikan Bilis Kering Melaka Versi 3 Azie Kitchen.

Kesedapannya semakin berganda bila dinikmati panas-panas. Lagi pon resepi ni saya amek dari orang juga. Lemon tart lemon curd.

Teringat nasi air atas pasar wakaf bharu rindu sawah kampung delima nak merempit dengan adik aku nak bermanja dengan adik kesayangan dan yang penting sekali nak melihat wajah ma dan abah sekian lama dah tak jumpahom kali terakhir berjumpa masa balik kampung untuk kenduri. Kat umah MIL aku nih xla cbuk sgt n MIL mmg xbuat byk dish untuk hari raya. Kak Lisa berjalan mendekatiku dan mengendus badanku.

Saya pulak pantang dengar resepi tradisi seperti ini saya pasti akan bertanya sehingga jelas cara menyediakannya. Perbezaan dari segi bahan antara resepi 1 dan 2 adalah penggunaan air asam jawa. Kuih keria yang bakal anda nikmati di sini sungguh rangup di luar namun begitu empuk di dalam lidah anda turut dapat merasai kemanisan yang sesedap rasa.


Pin On Kueh Bingka Kueh Melayu


Resepi Kuih Keria Keledek Lembut Dan Sedap Food Asian Desserts Favorite Recipes


Pin On Bread Buns Biscuits


Spices Journey Kuih Keria Oren Makanan Resep Masakan Malaysia Hidangan Penutup


Pin On Kueh Bingka Kueh Melayu


Cik Epal Resepi Kuih Keria Gula Melaka Antarabangsa Step By Step Kue


Keria Gula Melaka Delicious Desserts Desserts Recipes


Pin On Kuih Tradisional


Pin On Recipe


Spices Journey Kuih Keria Oren Resep Masakan Malaysia Makanan Hidangan Penutup


Azie Kitchen Kuih Keria Lembut Dan Sedap Masakan Malaysia


Cahaya Hidupku Resepi Kuih Keria Gula Merah Viral Asian Desserts Food Malaysian Food


Zulfaza Love Cooking Kuih Keria Sira Gula Melaka Melaka Memasak Kue


Resepi Olahan Kuih Keria Gula Melaka Yang Lezat Aneka Resepi Enak Recipe


Pin On Yummeh


Pin On Kuih Melayu


Keria Kentang Yummy Food Chef Wan Desserts


Pin On Kuih


Keria Labu Recipes Delicacy Food

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel